شناسهٔ خبر: 17082 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد:

کاهش دما و بارندگی در استان‌های ساحلی دریای‌خزر/ تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی/ ورود سامانه بارشی‌جدید در هفته آتی به کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش دما و بارش‌های پراکنده در استان‌های ساحلی دریای‌خزر برای شهرهای صنعتی، افزایش آلاینده‌های جوی را پیش‌بینی کرد و از ورود سامانه جدید بارشی در هفته آتی خبر داد.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز چهارشنبه با نفوذ زبانه‌های پرفشار از گرمای سواحل شمال کشور که دیروز در ساری به بیشینه دمای ۳۲ درجه رسید کاسته می‌شود و استان‌های ساحلی دریای‌خزر بارندگی و کاهش دما را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: دریای‌خزر امروز مواج می‌شود و انتظار داریم فردا بارش پراکنده در مناطق ساحلی دریای‌خزر ادامه داشته باشد. امروز و فردا در بقیه مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

این کارشناس ادامه داد: از بعدازظهر روز جمعه سامانه بارشی از غرب، وارد کشور می‌شود و روز شنبه برای مناطق شمال‌غرب، غرب، برخی از مناطق جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و تهران بارش باران و روی ارتفاعات بارش برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی کردیم. انتظار داریم این سامانه بارشی تا اواخر هفته آتی در مناطق مختلف کشور فعال باشد.

نقشینه گفت: برای جنوب‌غرب کشور پدیده رعد و برق را داریم. از بعدازظهر شنبه باز هم سواحل غربی دریای‌خزر بارندگی خواهند داشت. همچنین پنجشنبه و جمعه با توجه به سکون نسبی هوا برای شهرهای صنعتی مثل تهران، اصفهان، کرج و قم افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان افزود: بیشینه دمای امروز تهران ۱۴، فردا ۱۳ و کمینه دمای فردا صبح پایتخت به ۴ درجه سانتگیراد بالای صفر می‌رسد. /

نظر شما